V roce 2013 slaví značka Prada stoleté výročí. Dnes snad není nikdo, kdo by nevěděl, co Prada je (zejména díky filmu „Ďábel nosí Pradu“ aj.). Jde o jedno z nejslavnějších módních jmen na světě a to díky nejen svých zakladatelům, ale především módní návrhářce Miuccii Pradě.

Těžké kufry neladí k letecké dopravě

Značku založili Mario Prada spolu se svým bratrem Martinem, a tu pojmenovali Fratelli Prada (Prada Brothers). Mario Tehdy ve svém módním saloně navrhoval boty, kabelky a kufry. Zboží bylo oblíbené a Mario měl i širokou klientelu. Zrod a rozvoj letecké dopravy však poukázalo na nepraktičnost Pradových kufrů – byly moc těžké. Na to však ambiciózní návrhář rychle reagoval a nejen že kufrům odlehčil, započal výrobu kožených a hlavně nepromokavých kufrů, kabelek a dalších módních doplňků.

Jen žádné ženy

Mario nevěřil, že ve vedení podniku může být žena. Pro ženy navrhoval, ženy obdivoval, byl ženatý, ale současně byl zastáncem tradičních hodnot, které řadily ženu jako hospodyňku a matku dětí. Rozhodně ne ředitelku firmy. Paradoxně firmu Prada převzala jeho dcera (syn nejevil a podnikání zájem) Louisa Prada, ale světový věhlas značce dala až její dcera, Mariova vnučka Miuccia Prada.

Miuccia

Vystudovala politické vědy, stala se členkou feministické strany (možná vzdor svému dědečkovi) a později absolvovala i školu výtvarného umění. Úspěšně se uvedla na trh dámskou nylonovou kabelkou, která se rázem stala světovým hitem. Od té doby jsou kabelky Prada známé a oblíbené po celém světě.

Patric Bartelli

Miuccia se na jedné přehlídce setkává s Patricem Bartellim, italským výrobcem módních doplňků. Za něj se po nějaké době provdává a spolu založí podnik Prada Group. Jejich spojení přinese obrovský úspěch – Miuccia má vkus a cit pro módu, Patric si rozumí s řízením podniku a marketingem.

MiuMiu a další

Po úspěchu kafrů, kabelek a batohů, přichází na trh kolekce oblečení pro mladé, zvaná MiuMiu. Následuje pánské oblečení, dámské i sportovní. V dnešní době se Prada dostala i do oblasti prádla, parfémů, kosmetiky a dokonce i dekorativních předmětů.

Oblíbenost značky Prada tkví zejména v jejím různorodém zaměření. Nezaměřuje se na konkrétní segment, ale bez potíží se vrhá do všech zákoutí. Prada je mladá i stará, elegantní i sexy, dravá, hravá i slušivá a uhlazená. Zkrátka – každý si zde najde to své. Miuccia Prada uznává heslo: „není nic staršího, než minulá kolekce“.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here